8. SILBENSKO KULTURNO LJETO

Nakon uspješno završenog proljetnog dijela projekta SOS Silba Off Season, ljetna   sezona započela je rezidencijalnim boravkom Alena Sinkauza, glazbenika i kompozitora koji se bavi istraživanjem transverzalnih glazbenih formi, a njegova rezidencija nastavit će se u rujnu u sklopu projekta DiR Dlana in Residence, te će rezultirati novom kompozicijom radnog naziva La casa verde, koja će se premijerno predstaviti na Silbi 22. rujna.

Prvi dan ljeta, ujedno najdulji dan u godini, posvećen je slavlju Ljetnog Solsticija a predstavlja umjetnički rad izrade Sunčevog sata Davora Sanvincentija, koji je prošle godine počeo izrađivati nekoliko sunčevih satova na različitim lokacijama na otoku Silbi, a na dan ljetnog solsticija markirat će kretanje sunca na plaži Carpusina od 14 h do zalaska sunca u 20:49, te će nakon toga pustiti dvije vlastite kompozicije, Astrum Silva i Astrum Arboribus, koje su nastale za njegovog rezidencijalnog boravka na Silbi 2016. Izrada sunčevih satova nastavit će se i narednih godina.

Prvu polovinu srpnja obilježit će umjetnička kolonija GEA Garbage Epic Art, kroz koju će se, kao i svake godine, uz svesrdnu pomoć lokalnog stanovništva i turista, te nizozemske organizacije By the Ocean we Unite, očistiti plaže od otpada selekcijom kojeg svake godine uz vodsvo jednog umjetnika, izrađujemo umjetničke instalacije ili instrumente, a ove godine umjetnički voditelj kolonije je Damir Martinović – Mrle, koji će izraditi audio-vizualnu instalaciju Sailor te je prezentirati javnosti 19. kolovoza, uz nastup projekta Mr. Lee & IvaneSky.

15. srpnja otvara se audio instalacija Zvučni vrt umjetnika Krune Jošta, koja će biti postavljena do 22. srpnja. Zvučni vrt je višekanalna zvučna instalacija koja se napaja pomoću obnovljivih izvora energije, a svaki kanal je postavljen uz neku od biljaka u prostoru izlaganja. Svaki kanal ima slijed svojih kompozicija koji su upravo rađeni za biljku pored koje su postavljeni. U Zvučnom vrtu, Kruno Jošt propituje stavove koji su uvriježeni u umjetničkom izražavanju. On, pomalo ironično, svoju glazbenu instalaciju ne prezentira ljudima već biljkama. Inspiraciju je našao i u Jensenovoj knjizi “Mit o ljudskoj superiornosti” gdje se na primjerima obrađuju teme kao što su inteligencija biljaka, komunikacija među njima te inteligencija ostalih s kojima dijelimo planet, no ustrajemo u tome da smo im superiorni.

U sklopu našeg festivala ugostit ćemo i cure iz udruge Održivi otok iz   Jelse sa otoka Hvara, koje nam 16. srpnja dolaze predstaviti prvi broj otočnog časopisa O., koji je nastao kao rezultat suradnje, dijaloga i ideja tijekom aktivnosti i neformalnih susreta u okviru raznih programa udruge Održivi otok. Uredništvo sačinjava pet žena koje su povezane biografskom činjenicom života na otoku, a dobra energija koje je pratila njihove susrete materijalizirala se na stranicama prvog broja časopisa O.

Svakog petka počevši sa 14. srpnja u café baru MiK organizirat ćemo improvizacijske svirke glazbenika, a ciklus otvara Garbage Epic Ensamble, koji je nastao prošle godine u sklopu umjetničke kolonije Garbage Epic Art, u kojem glazbenici sviraju na instrumentima napravljenim od otpada.

18. srpnja predstavit će nam se glazbeni performans Noćni let Višeslava Laboša. U ostavštini velikog glazbenika i kompozitora, silbenjanina Igora Kuljerića pronađeno je preko 20 sati obrađenog elektroakustičkog materijala nastalog u Zagrebu i Milanu 70-ih godina, od kojeg je za gotova, zaokružena djela iskorištena otprilike samo polovica. Kuljerićev Noćni let – reminiscencije na MBZ djelo je koje se navodi samo u jednoj autorovoj na pisaćoj mašini pisanoj biografiji, dok njegovi dnevnici otkrivaju da je riječ o radiofonskoj skladbi nastaloj u sklopu programa Retrospektive MBZ 1961.-1979. Radiofonski format je samo “jedan od mogućih oblika njezina javljanja”, piše Kuljerić, “a sekvence elektroakustičke prirode moguće je postaviti i drugačije”. Prema bilješkama o glazbenim materijalima koje je Kuljerić koristio Noćni let je presjek njegova dotadašnjeg elektroakustičkog rada, od tuda i naziv “reminiscencije”. Višeslav Laboš posljednjih mjeseci intenzivno radi na sređivanju Kuljerićeve ostavštine, istovremeno pripremajući i uređujući CD Igor Kuljerić: Impulsi, u izdanju Multimedijalnog instituta i seriji izdanja elektroakustičke glazbe hrvatskih skladatelja, a Laboš nam donosi live nastup: drugačiju interpretaciju Noćnog leta, koristeći se autorovim sirovim materijalima i reinterpretirajući ih svojim glazbenim jezikom.

Obzirom da je tema cijelog ovogodišnjeg festivala ZVUK, tako ćemo i radionice za djecu posvetiti zvuku. Glazbenica i trubačica Andreja Kurelec Košavić od 24. do 28. srpnja vodit će radionicu izrade instrumenata pod nazivom Zvučna tišina, te će u petak, 28. srpnja biti javna prezentacija radionice u sklopu impro ciklusa u MiK-u, a glazbenih i kompozitor Nenad Sinkauz od 1. do 9. kolovoza void radionicu improvizirane glazbe Tvornica zvuka, koja se već nekoliko puta vrlo ispješno odvijala u Zagrebu, te će završna prezentacija biti 9. kolovoza ispred škole.

Kao i svake godine, naše Kino pod zvijezdama održava se svake srijede ispred škole a ove godine donosimo svježe naslove dvaju naših dugogodišnjih partnera; Liburnia film festivala iz Opatije, koji nam kroz program Liburnia uplovljava donosi nove dokumentarne naslove, a Festival mediteranskog filma Split kroz program Kino Mediteran počastit će nas s nekoliko novih filmova kratkog i dugog metra s područja Mediterana.

Ove godine predstavljamo i dvije izložbe na koje smo osobito ponosni! Prva, naziva Dobre vode, otvara se u MiK-u 4. kolovoza i donosi presjek najzanimljivijih fotografija riječkog fotografa Marijana Blažine, koje dokumentiraju svojevrsnu hipi koloniju iz 1970-tih godina koja se odvijala na plaži Dobre vode na Silbi, a u kojoj su sudjelovali mnogi danas poznati umjetnici i producenti, poput Branimira ŠtulićaVite TauferaGorana Lisice FoxaDalibora i Zorana LaginjeMarijana Blažine, članova umjetničkog kolektiva IRWINIgora LeonardijaJerka i Mira Novaka, i drugih. Otvaranje izložbe uveličat će nastup nekih od aktera kolonije, a izložba će biti otvorena do 24. kolovoza.

Osim ove, u rujnu će biti predstavljena izložba camera obscure Tragovi Sunca, koja je nastala iz radionice izrade camera obscura voditeljice Tine Bele, na kojoj smo napravili 9 DIY camera, postavili ih na karakteristične i specifične lokacije na Silbi 1. lipnja 2017., te jednu u suradnji sa agencijom Mia Tours na njihov katamaran Princ Zadra, koji svakodnevno spaja Zadar i Silbu. Kamere će dokumentirati kretanje sunca do 1. rujna 2017., a 20. rujna ćemo otvoriti izložbu s rezultatima ovog sunčevog eksperimenta.

 

Organizatori su udruga Mavena i umjetnička organizacija Silba Environment Art, uz partnerstvo Turističke zajednice mjesta Silba te uz pokroviteljstvo Ministarstva kulture RH, Grada Zadra, Zadarske županije, Mia toursa, cafe bara MiK, konobe Alavija, silba.net i lastminutesilba.com.

Vidimo se na Silbi i ovo ljeto!

 

PROGRAM // PROGRAMME

 

6-15/6 DiR Dlana in Residence: Alen Sinkauz

21/6 DiR Dlana in Residence

 

Rezidencijalni boravci umjetnika posvećeni su suradnji umjetnika i lokalnog stanovništva na kreiranju novih umjetničkih, kulturnih, društvenih i prirodnih stanja i sadržaja. Sinergijom umjetnika i prirode kreirat ćemo nove elemente i čestice tijela i duha. Koncept rezidencija osmišljen je kao svojevrsni laboratorij za istraživanje različitih umjetničknih disciplina: od novih medija, preko izvedbenih umjetnosti, konceptualne muzike do filmske umjetnosti. Istraživanja se odnose na lokalnu povijest, floru i faunu, specifičnosti identiteta mediteranskog otoka te je primarni cilj za umjetnike koji sudjeluju pronaći vezu između mediteranskog identiteta i suvremene umjetnosti. Davor Sanvincenti bio je resident 2016., a sada ima prezentaciju svog nastalog rada.

Davor Sanvincenti: Sunčev sat za ljetni Solsticij 2017 // Sundial for  Summer Solstice 2017

16-21h Izrada Sučevog sata // Creating of Sundial clock, Carpusina

21 h Astrum Silva & Astrum Arboribus, zvučne kompozicije // sound   compositions
21:45 DJ set

 

1-14/7 GEA Garbage Epic Art, umjetnička kolonija // art colony

Garbage Epic Art umjetnička je kolonija kojom svake godine pred početak same turističke sezone očistimo silbenske plaže od otpada nanesenog morem tijekom zime, i onda reciklažom tog otpada stvaramo nove umjetničke predmete, instalacije, instrumente i uporabne predmete, koje zatim prezentiramo javnosti u obliku izložbe, aukcije, koncerta, akcije i/ili buvljaka. Ovim projektom želimo ukazati na sve veći problem otpada na našim otocima te ponuditi alternativno umjetničko riješenje kojim ćemo, osim što ćemo očistiti plaže pred sezonu, kreativno i afirmativno utjecati na ekološke probleme te edukativno djelovati na generacije koje dolaze, a također jednom zanimljivom akcijom najaviti nadolazeći festival.

14/7 IMPRO SESSIONS @ MiK: Garbage Epic Ensamble

Ove godine svaki petak imat cemo IMPRO sesije u MiK-u koje će sačinjavati glazbenici koji ljetuju na Silbi, kao I oni koji će upravo zbog ovih sesija doći na Silbu. Zajednička poveznica svih sesija je da su u potpunosti slobodne za improvizaciju i prve susrete glezbenika.

Impro sesije otvaramo nastupom impro ansambla koji se osnovao lani u sklopu našeg projekta GEA Garbage Epic Art, i koji smo nazvali Garbage Epic Ensamble. 2016. godine voditelj umjetničkog dijela kolonije bio je montažer i udaraljkaš Miro Micro Manojlović, koji je uz pomoć prijatelja glazbenika Ivana Marincela, Igora Pavlice i Frana Krste Šercara, izradio nekoliko sasvim novih instrumenata pa smo tako dobili: Doodley 1, 2, 3 i 4, Pločicofon, Ciglofon, Satellite of love, Space junk, Spiritualofon i Klifow. Na ovim instrumentima odsvirat će još jedan impro koncert.

 

15–22/7 Kruno Jošt: Zvučni vrt, 16kanalna audio instalacija // Sound Garden, 16channel sound installation

Biljke su po mnogim recentnim istraživanjima u mogućnosti komunicirati, surađivati i razmjenjivati informacije kako putem mirisa tako i zvukom. J. Sterheims, primjerice, već godinama istražuje u području zvuka djelotvornog na biljke procesima epigenetskog reguliranja sinteze proteina. Ova i slična istraživanja su informirala Krunu Jošta u istraživanju za rad Zvučni vrt.

Zvučni vrt je višekanalna zvučnu instalacija koja se napaja pomoću obnovljivih izvora energije, a svaki kanal je postavljen uz neku od biljaka u prostoru izlaganja. Svaki kanal ima slijed svojih kompozicija koji su upravo rađeni za biljku pored koje su postavljeni. Jošt je kroz istraživanja zvukove korisnih za biljke našao i sakupio većinu. Oni variraju od binauralnih frekvencija do visokih frekvencija, šumova te već standardnih istraživanja o koristi klasične i sjevernoindijske srednjovjekovne glazbe.

U Zvučnom vrtu, Kruno Jošt propituje stavove koji su uvriježeni u umjetničkom izražavanju. On, pomalo ironično, svoju glazbenu instalaciju ne prezentira ljudima već biljkama. Inspiraciju je našao i u Jensenovoj knjizi “Mit o ljudskoj superiornosti” gdje se na primjerima obrađuju teme kao što su inteligencija biljaka, komunikacija među njima te inteligencija ostalih s kojima dijelimo planet, no ustrajemo u to da smo im superiorni.

Kruno Jošt rođen je 1973. u Zagrebu. Studirao je na Akademiji za umjetnost u Zagrebu, Gerrit Rietveld Kunstakademie u Amsterdamu, a na TransArt Institutu MFA u novim medijskim umjetnostima. Živi u svom posljednjem umjetničkom projektu “Centar za kreativna rješenja” u divljini Like. Njegova praksa koristi transdisciplinarne strategije za organiziranje uglavnom site-specific radova koji postavljaju pitanje dominantnih sustava. Suradničko i participativno djelo u digitalnoj i analognoj tehnologiji, DIY / DIWO / DITO estetiku koju je koristio do 2005. godine, primjenjuje se na permakulturalne aktivnosti, koristeći ljudske i ne-ljudske vrste kao suradnike. Dobitnik je nagrade Ministarstva kulture Republike Hrvatske za najbolju suradničku elektroničku audio rad 2007. i prvu nagradu za najbolji lokativni suradnički rad na festivalu Arte.mov u Belo Horizonte u Brazilu 2009. Dobitnik je mnogih nacionalnih i međunarodnih potpora, uključujući Donau University Krems grant za 2008. godinu Do 2010. godine, a nedavno i potpora za istraživanje umjetnosti i obnovljivih izvora energije. Izlagao je Brazilu, Austriji, Sloveniji, Nizozesmkoj, Engleskoj i Italiji, a zadnji rad 16 kanalni zvučni zagnojivač je izložen u berlinskom Büro für Bestimmte Dinge.

 

16/7 Silba Viva: O. – otočki časopis udruge Održivi otok, prezentacija // O. – island magazine by Sustainable island organization, presentation @ MiK

Časopis O. nastao je kao rezultat suradnje, dijaloga i ideja koje su nastale tijekom aktivnosti i neformalnih susreta u okviru raznih programa udruge Održivi otok. Uredništvo sačinjava pet žena koje su povezane biografskom činjenicom života na otoku, a dobra energija koje je pratila njihove susrete materijalizirala se na stranicama prvog broja časopisa O.

Osim biografske činjenice života na otoku, povezala ih je i zajednička misao da je kritičko promišljanje bilo gdje na svijetu neophodan preduvjet za stvaranje osviještene i aktivne zajednice. Vođene snažnim impulsom o važnosti ravnopravnosti spolova kao i svake druge ravnopravnosti, urednice O. u fokus stavljaju otočnu realnost kroz prizmu težnje ka ravnopravnosti društvenih položaja muškaraca i žena. O. donosi niz članaka koji, na autori(ca)ma na svojstven način, ukazuju na nesrazmjer u poimanju rodnih uloga, ali i određene pomake koji ukazuju na pozitivne promjene u tradicionalnoj otočnoj sredini.

 

19/7 Kino pod zvijezdama // Cinema under the stars: Liburnia uplovljava u Silbu: Filmovi  Turizam (52′) i Dum Spiro Spero (52′)

“Turizam!” je film o vještim lovcima, njihovom plijenu koji ništa ne sluti, kao i o diskretnim sakupljačima koji su tu da pokupe ono što preostane. Svako ljeto mjesta na hrvatskoj obali udvostruče broj stanovnika kroz turističke posjete sa svih strana svijeta. Turizam je danas glavna gospodarska grana, a u Hrvatskoj se često doima i kao jedina. Diljem Jadrana niču, ponekad iz ničega, raznovrsni sadržaji namjenjeni da upotpune tzv. turističku ponudu. Dok jedni love i uzgajaju ribu, drugi je spremaju, treći pak zabavljaju goste…

Životni krug kao da ne prestaje; identiteti, emocije i rezultati transcendiraju s mjesta na mjesto, s lokacije na lokaciju.

 

Redatelj Tonći Gaćina rođen je 1983. godine u Splitu. Godine 2010. završava studij na Umjetničkoj akademiji u Splitu, smjer Film i video. Iste godine upisuje Diplomski studij filmske i TV režije na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, smjer Dokumentarni film, gdje i sada studira.

 

Dum spiro spero latinska je uzrečica koja znači dok dišem, nadam se i koja je do danas ostala geslo onih koji se ne predaju do posljednjeg daha. Ispreplićući svakidašnjicu, knjige i smrt, autor priča o gubljenju snaga i snazi da se s tim gubitkom nosi. Svatko umire od časa kad se rodi, što je najveći razlog da se razumiju vrijednosti života i uživa u radostima koje pruža. Afirmirani pisac je nakon niza knjiga napravio prvi film, pri čemu je iskustvo literata progovorilo filmskim jezikom dosežući razinu njegove literature. Pojedinosti uobičajenog okruženja i svakodnevnog života uklapaju se u priču koja iz njih izvire. Ovaj je film uvelike one man show jer je uz scenarij i režiju autor i snimio sav materijal te svira drombulju.

Redatelj Pero Kvesić rođen je 1950. godine u Zagrebu, gdje je na Filozofskom fakultetu diplomirao sociologiju i filozofiju. Godine 1977. pokrenuo je omladinski list Polet i bio je njegov prvi glavni urednik. Bio je glavni i odgovorni urednik časopisa Pitanja, a godine 1984. pokrenuo je biblioteku i časopis Quorum. Objavio je mnogo proznih djela, nekoliko zbirki pjesama i nekoliko romana za djecu i slikovnica. Godine 1987. pod mentorstvom Dušana Vukotića pripremio je seriju, scenaristički pristup i koncepciju likova serije crtanih filmova “Mali leteći medvjedi”. Napisao je scenarije za nekoliko televizijskih drama, dokumentarnih emisija i filmova. Surađivao je na scenariju filma “Samo jednom se ljubi” redatelja Rajka Grlića. Od 2006. godine piše blog Čovjek-vadičep sreće ženu-ribu.

 

21/7 IMPRO SESSIONS @ MiK

Ove godine svaki petak imat cemo IMPRO sesije u MiK-u koje će sačinjavati glazbenici koji ljetuju na Silbi, kao I oni koji će upravo zbog ovih sesija doći na Silbu. Zajednička poveznica svih sesija je da su u potpunosti slobodne za improvizaciju i prve susrete glezbenika.

 

24–28/7 Andreja Kurelec Košavić: Zvučna tišina, radionica za djecu // Silence of Sound, children workshop

Radionica je namjenjena djeci i svima onima koji se ponekad tako osjećaju. Radionica se sastoji od nekoliko etapa: pronalazak i sakupljanje materijala po otoku, osmišljavanje i izrada instrumenata te ukrašavanje i bojanje. Na kraju radionice svoje ćemo radove odsvirati koncertom. Kroz četiri dana radionice učiti ćemo o raznim materijalima, zvuku i kako ga proizvesti. Muzička radionica ima zadatak da kroz veselu i razigranu atmosferu približi zvuk i muzičku umjetnost djeci i odraslima. Andreja Kurelec Košavić prisutna je na nezavisnoj glazbenoj sceni već dugi niz godina, kao trubačica i vokalistica surađivala je u mnogim bendovima i projektima.

 

26/7 Kino pod zvijezdama // Cinema under the stars: Liburnia uplovljava u Silbu

Filmovi: Iza lica zrcala (42’) i Kratki obiteljski film (21’)

 

“Iza lica zrcala” autoričina je osobna potraga za unutarnjim mirom prikazana kroz putovanje Likom, zabačenim zavičajem njezinih predaka. Lika je puna tunela, a nakon svakog mračnog tunela, punog tajni, strahova, tame ( prikazanih organskim, eksperimentalnim slikama) budi se novo godišnje doba. Iskustvo zaokružuju pejzaži, starosjedioci, obilje zvukova i glas koji nas vodi u off-u. Dok redateljica snima očaravajuće magnetične, ali i morbidno surove scene Like, Lika ocrtava samu redateljicu koja ponovno proživljava vlastita iskustva i iskustva svojih predaka ne bi li pronašla ključ kako prihvatiti svoju bolest, epilepsiju te preboljeti gubitak četiri trudnoće i ljubavi.

Redateljica Katarina Zrinka Matijević rođena je u Zagrebu 1973. godine. Filmsku i TV režiju diplomirala je 2002. godine na Akademiji dramske umjetnosti, a filozofiju i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu, sve u Zagrebu. Do sada je režirala i napisala petnaestak dokumentarnih i kratkometražnih igranih filmova, koji su prikazivani na festivalima diljem svijeta. Njen studentski film “Dvoboj” osvojio je nagrade na važnim studentskim festivalima, a dobio je i Nagradu “Jelena Rajković”, Oktavijana i Grand prix na Danima hrvatskog filma. Njen drugi dokumentarac “O kravama i ljudima” (2000, surežiran s Nebojšom Slijepčevićem) prikazan je na najvažnijim svjetskim festivalima dokumentarnog filma. Godine 2003. Zrinka je za Factum režirala dugometražni dokumentarac “Peščenopolis”, a 2016. srednjometražni “Iza lica zrcala”.

 

Kratki obiteljski film: Marica živi sa sinom Đurom. Prije nekoliko godina osuđena je zbog napada nožem na snahu. Dvije godine odležala je u ženskoj kaznionici, a ostatak kazne odslužila je pod probacijskim nadzorom kod kuće. Snaha više ne živi s njima…

Redatelj Igor Bezinović rođen je u Rijeci 1983. godine. Diplomirao je filozofiju, sociologiju i komparativnu književnost na zagrebačkom Filozofskom fakultetu te filmsku i TV režiju na Akademiji dramske umjetnosti. Režirao je desetak kratkometražnih filmova i dugometražni dokumentarac Blokada (prikazan na ZagrebDoxu 2012). ZagrebDox je prikazao i sljedeće njegove filmove: Veruda – film o Bojanu (2015), Čekanje (2013), TDZ – za uspomenu i dugo sjećanje (2010) i Natprosječan (2008). Bezinović je bio član Malog žirija na ZagrebDoxu 2011. godine.

 

28/7 IMPRO SESSIONS @ MiK

Ove godine svaki petak imat cemo IMPRO sesije u MiK-u koje će sačinjavati glazbenici koji ljetuju na Silbi, kao I oni koji će upravo zbog ovih sesija doći na Silbu. Zajednička poveznica svih sesija je da su u potpunosti slobodne za improvizaciju i prve susrete glezbenika.

 

1-9/8 Nenad Sinkauz: Tvornica zvuka, radionica za djecu // Factory of Sound, children workshop

Radionica je namijenjena djeci u dobi od 6 do 12 godina, a u ovom su se edukativnom projektu mali glazbenici budućnosti upoznali s mikrofonima, efektima, sintetitizatorima…, te su kroz upotrebu vlastitog glasa (i tijela) i audio opreme naučili osnove improvizacije. U Tvornici zvuka glazba se proizvodi upotrebom različitih predmeta, efekata, live samplingom, moduliranjem glasa, ali prije svega igrom kroz koju juniorski improvizatorski ansambl dolazi do svojevrsne instant kompozicije na nivou prilagođenom upravo njihovom uzrastu, percepciji i spoznaji o glazbenoj umjetnosti.

 

„Sinkauz je od svojih ‘pionira’ sklopio do sada neviđeni ansambl, podijelio uloge i instrumente, te pustio dječjoj mašti na volju izvođački pristup, dok je on dirigentski otvarao i zatvarao zvučna poglavlja stvarajući tako jedinstvenu onomatopejsku vizuru koja bi bez problema mogla biti zvučna slika neke predstave, kao što je bilo zanimljivo i samo posmatranje i slušanje te neverbalne i beznotne glazbene komunikacije koja je izlazila iz razglasa MM centra. Sinkauz je tako sve dječje nespretnosti i gubitak koncentracije zbog zaigranosti okrenuo u izvođačku korist.“

Zoran Stajčić, Ravno do dna

 

„Pokušavam djeci objasniti da muzika nije samo ono što se čuje na televiziji, strofa i refren, da to nisu samo pop pjesmice niti samo klasična glazba. Veliki fokus stavljam na slušanje. Zapravo ih pokušavam učiti da slušaju jedan drugoga i to što rade.“ Nenad Sinkauz

 

Nenad Sinkauz (1980.) je magistrirao etnomuzikologiju u Padovi. Po zanimanju je skladatelj i izvođač u glazbenim, plesnim, kazališnim i multimedijskim projektima. 2002. godine osniva sastav East Rodeo u sklopu kojega surađuje s nizom međunarodnih jazz i rock glazbenika, spajajući avant-rock, živu elektroniku, noise, eksperimentalnu i improviziranu glazbu. Sinkauz je autor i izvođač u hvaljenom audovizualnom projektu … day of the year koji kroz improvizaciju i live sampling istražuje odnose zvuka i videa. Kao skladatelj i izvođač surađuje s velikim brojem glazbenika, koreografa, kazališnih i filmskih redatelja u Hrvatskoj i inozemstvu: Mala Kline, Dalibor Matanić, Marc Ribot, Warren Ellis, Greg Cohen, Ivana Sajko, Franka Perković, Roberta Milevoj, Francesco Scavetta, Mikiko Kawamura, Matija Ferlin, Petra Hrašćanec, Saša Božić, BADco i drugi.

 

2/8 Kino pod zvijezdama // Cinema under the stars: Kino Mediteran: Funne: Djevojke koje sanjaju more, red. Katia Bernardi, Italija, Hrvatska / 77′ / 2016.

Dvanaest 80-godišnjih ‘djevojaka’ iz zabačenog talijanskog planinskog sela odlučuje prkositi reumatizmu, strahovima i ekonomskoj krizi te otići na more po prvi put u životu – i to u Hrvatsku. Dokumentarni film Funne: Djevojke koje sanjaju more zabavno je filmsko putovanje među skupinom žena odlučnih učiniti sve, čak i pozirati za kalendar ili se uhvatiti u koštac s internetom, kako bi po prvi put stopala uronule u more.

 

4/8 Otvaranje izložbe // Exhibition opening “Dobre vode” + IMPRO SESSIONS @ MiK

Platforma SILBA ENVIRONMENT ART ovom izložbom i istraživanjem želi osvijetliti, dokumentirati i prisjetiti se jednog od najzanimljivijih perioda u novijoj povijesti otoka Silbe, njegovih aktera, priča, legendi i ljudi koji su ih sačinili. Različitim oblicima umjetničkog istraživanja i mapiranja dokumentirat ćemo i obilježiti taj period i njegove najzanimljivije trenutke.

”Sredinom 70-ih ljetne mjesec nakon svršetka predavanja na fakultetu Štulić je provodio na otoku Silbi, družeći se i svirajući s društvom iz Rijeke i Slovenije u kojemu su bili Goran Lisica Fox, Davor i Neli Mindoljević, Gracija Pedić, kasniji majstor kazališne scenografije Dalibor Laginja, njegov brat Zoran i mnogi drugi.

‘Tada sam se već bavio novinarstvom, pisao sam za riječke medije, tisak i radio, a Štulića sam poznavao sa Silbe’, govorio Goran Lisica Fox, vlasnik Dallas Recordsa, koncem 70-ih riječki novinar i medijski zagovornik punka u Valu, Novom listu, Poletu i na riječkom radiju.

‘Na Silbi je vladao sindrom Woodstocka’, nastavlja Fox, ‘bila je dobra klima za autore, i Tomaž Pengov je tamo ljetovao prije nego je snimio legendarni prvi album Odpotovanja. Zapravo su ljudi koji su dolazili u tadašnji kamp gotovo svi bili ili glazbenici ili bliski glazbi. Sve se vrtjelo oko toga, iz svakog grma dopirala je glazba, ili zvuk violine, ili violončela, bilo je i truba, saksofona i, naravno, najviše gitara. Svi smo bili u šatorima, zajedno živjeli i stalno se događalo da ljudi zajedno i sviraju. Braneta je od mog tadašnjeg društva prvi upoznao Zoran Laginja, koji je studirao na Filozofskom fakultetu i tamo se upoznao s njim.’ Počeli su se družiti sa zajedničkim prijateljima Neli i Davorom Mindoljević, koji su poslije godinama bili Đonijeva zagrebačka ‘baza’. Štulić je, kao trubadurski tip, na Silbi znao šest-sedam sati, sjedeći na nekom panju u kampu, svirati i pjevati bez prestanka.

Autor fotografija MARIJAN BLAŽINA, rođen u Rijeci1954. Diplomirao je grafiku i fotografiju na Pedagoškom fakultetu u Rijeci.Od 1986. godine član je HDLUR-a, a od 1998.godine HZSU- a. Bavi se slikarstvom, grafikom, fotografijom i  glazbom. Izlagao na brojnim skupnim i samostalnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu, dobitnik više nagrada i priznanja. Sudjelovao na likovnim simpozijima posvećenim pomoći nezbrinutoj djeci u Hrvatskoj, Španjolskoj i Brazilu. Živi i radi u Rijeci kao samostalni umjetnik.

Izložba Dobre vode otvorena je do 24/8 // “Dobre vode” exhibition is opened until 24/8

 

9/8 Kino pod zvijezdama // Cinema under the stars: Kino Mediteran: Uzbuna na Zelenom Vrhu, red: Čejen Černić, igrani film, 81 min, 2017.

Koko i njegovi prijatelji provode ljetne praznike na obalama jezera uz idilični Zeleni Vrh, družeći se i igrajući. Bajkovitu seosku idilu naruše neobični događaji koji uznemire i djecu i sve seljane: kradljivci pod okriljem noći pljačkaju kuću za kućom, odnoseći sve vrijedno što im dođe pod ruke. Kada se policija ogluši na prijave odraslih, djeca odluče uzeti stvar u svoje ruke i razotkriti lopove.

 

11/8 IMPRO SESSIONS @ MiK

Ove godine svaki petak imat cemo IMPRO sesije u MiK-u koje će sačinjavati glazbenici koji ljetuju na Silbi, kao I oni koji će upravo zbog ovih sesija doći na Silbu. Zajednička poveznica svih sesija je da su u potpunosti slobodne za improvizaciju i prve susrete glezbenika.

 

13-23/8 Garbage Epic Art, umjetnička kolonija // art colony

22/8 Damir Martinović – Mrle: Sailor, umjetnička instalacija // art installation

Kao rezultat umjetničke kolonije GEA Garbage Epic Art, njen ovogodišnju umjetnički voditelj Damir Martinović – Mrle kreirat će audio instalaciju Sailor, te izvesti glazbeni performans. Projekt za cilj ima storiti novu, univerzalnu lokaciju mjesta, turističku atrakciju i mjesto kreacije novih umjetničkih i znanstvenih izričaja kroz sudjelovanje glazbenika, znanstvenika, likovnjaka i performera tijekom beskrajnog nastajanja novog, živog prostora. Također dijelovi skulpture mogu postati najautentičniji suvenir: nešto što je nastalo iz zvuka/mora. “Sailor” (Mornar) kao simbolično ime projekta koje u sebi krije višedimenzionalnu umjetničko znanstvenu dimenziju će reagirati na okolinu kao i svako živo biće koje u tu okolinu dođe.

 

21/8 Natasha Kadin: Music at night, koncert na tereminu // theremin concert

Music at night naziv je zbirke eseja poznatog njiževnika Aldousa Huxleya u kojoj priča o transcedentalnoj snazi glazbe, a ovaj nastup prvi je javni solo nastup Natashe Kadin na jedinstvenom instrumentu koji se svira bez da se dotiče, a događa se u noći velike solarne eklipse.

 

13-23/9 DiR Dlana in Residence: Alen Sinkauz

22/9 Alen Sinkauz: La casa verde, work in progress

Alen Sinkauz rođen je 1978. u Puli. Magistrirao je muzikologiju na filozofskom fakultetu u Padovi. Po zanimanju je skladatelj, basista i kontrabasista u raznim glazbenim, kazališnim i multidisciplinarnim projektima. Njegov rad je usmjeren prema istraživanju transverzalnih glazbenih formi.

2002. osniva sastav EAST RODEO u kojem surađuje s međunarodnom ekipom jazz i rock glazbenika  spajajući avant rock, live electronics, noise, eksperimentalnu i improviziranu glazbu. Pod imenom East Rodeo izdao je albume Kolo (CD 2003.) i Dear Violence (CD Kapa records/Trovarobato, 2009.) s kojim je osvojio prvu nagradu meltingpotglazbenih stilova u Faenzi 2009. te  album Morning Cluster (CD,LP 2011./2012.) koji je izašao za hrvatski Menart u koprodukciji s talijanskim izdavačima eksperimentalne i improvizirane glazbe El gallo rojo i Pulse, te ga je talijanski Jazzit svrstao među najboljih sto albuma jazz glazbe 2012. Na albumu su gostovali svjetski poznati glazbenici Marc Ribot, Greg Cohen i Warren Ellis.

Kazališni rad započinje 2002. godine s eksperimentalnim kazalištem TAM teatromusica iz Padove i redateljem Micheleom Sambinom, da bi 2007. režirao site specific performans Brod  (Festival Polis Jadran Europa), te nastavio raditi kao skladatelj i izvođač na kazališnim projektima.

Kao glazbenik sudjeluje na multimedijskim galerijskim projektima u kojima se bavi odnosima zvučnih frekvencija i video signala (I.M. Klif: Lamda, 2012), procesuiranjem zvukova dobivenih tijekom tzv. film performansa (A.Hušman, D. Sanvincenti: Two lines in a loop, 2012) ili pak glazbenom improvizacijom u odnosu na izvedbu live paintinga (J. Lurie, D. Žeželj:Idijot Wind,  2012), a nastupa i kao solo izvođač na elektičnom basu i pedalama na setovima eksperimentalne glazbe. Autor je audovizualnog projekta “… day of the year” (www.dayoftheyear.org) s kojim nastupa na festivalima u SAD-u, Zagrebu, Beogradu, Japanu. Od 2010. umjetnički je voditelj međunarodnog festivala eksperimentalne i improvizirane glazbe Audioart u Puli, a kao rezultat rezidencijalnog boravka na Silbi izvest će novi rad u nastajanju, La casa verde.

 

15/9 Camera Obscura Tragovi Sunca, otvaranje izložbe

U sklopu radionice održane u svibnju na Silbi, izradili smo nekoliko jednostavnih camera obscura i postavili ih na razne lokacije na otoku Silbi, one cijelo ljeto dokumentiraju kretanje sunca, a na kraju ljeta ćemo od nastalih fotografija napraviti izložbu.

Voditeljica radionice je Tina Bele, koja se već dugi niz godina bavi amaterskom fotografijom. 2014. godine pohađala je radionicu Camere Obscure i od tada velikom dijelom zanemaruje digitalnu fotografiju te sama izrađuje svoje “fotoaparate” i sama razvija nastale fotografije.

Danas kada se susrećemo sa sofisticiranom optikom i kompliciranim foto objektivima, činjenica da nam je za izradu objektiva kod camere obscure dovoljna limenka i šivaća igla, zaista zvuči pomalo nemoguće.

Princip rada i izrade camere obscure je jednostavan. Radi se o centralnoj projekciji na čijem principu nastaje i slika u ljudskom oku. Zrake svjetlosti koje se odbijaju na sve strane od vanjskih predmeta prolaze kroz maleni otvor na jednoj strani camere obscure te projiciraju sliku tih istih predmeta na suprotnu površinu (ekran). Projicirana slika okrenuta je naopačke kao i kod ljudskog oka. Ako u limenku postavimo neku fotoosjetljivu površinu (foto-film, foto-papir…), nakon eksponiranja (otvaranja rupice), koje može trajati od par minuta do par sati, dobiti ćemo fotografiju.

Izložba je otvorena do 30/9 // exhibition opened until 30/9